Contidos:
Parece máis acaído dar unha referencia da relación cos bloques
temáticos do futuro Currículo galego, para que sexa o profesorado, en última
instancia, quen concrete con exactitude a composición final. Decidimos facer
referencia concreta só aos contidos de 4º da ESO; nas seguintes materias:
Bioloxía e xeoloxía |
As transformacións nos ecosistemas |
A dinámica dos ecosistemas
Construción e identificación de cadeas e redes tróficas no ecosistema como
exemplo de dinámica e interacción. Interpretación de pirámides ecolóxicas.
Análise do ciclo da materia e o fluxo de enerxía nos ecosistemas naturais. Idea
de ciclo bioxeoquímico. Análise do ciclo do carbono.
Recoñecemento e valoración da formación e destrución do solo, do impacto dos
incendios forestais, das especies invasoras e a súa relación coa evolución e a
sucesión no ecosistema. Constatación da modificacións dos ambientes polos seres
vivos e valoración da intervención humana.
Investigación dalgún problema ambiental do contorno e análise crítica a
partir das achegas da ciencia, valoración e comunicación de conclusións.
|
Ciencias Sociais, Xeografía e Historia |
Bases históricas da sociedade actual |
Transformacións políticas e económicas na Europa do Antigo Réxime.
A crise do Estado absoluto. As ideas ilustradas. Reformismo borbónico en
España. A Ilustración galega: as Sociedades Económicas de Amigos do País.
Transformacións políticas e socioeconómicas no século XIX. Revolución
industrial. Liberalismo e Nacionalismo: activismo revolucionario para a
transformación de Europa. Novo modelo social e movemento obreiro. A exclusión
das mulleres do espazo público e a súa loita pola igualdade: sufraxismo e
dereito á educación.
Crise do Antigo Réxime e construción do Estado liberal na España do século XIX.
A fin do imperio colonial español. As desamortizacións e a súa importancia en
Galicia.
Arte e cultura na época contemporánea.
|
Matemáticas |
Xeometría |
Aplicación da semellanza de triángulos e o teorema de Pitágoras para a
obtención indirecta de medidas. Resolución de problemas xeométricos frecuentes
na vida cotiá.
Utilización doutros coñecementos xeométricos na resolución de problemas do
mundo físico: medida e cálculo de lonxitudes, áreas, volumes, etc.
|
|